Miasto Nowy Jork otrzymało propozycję wybudowania nowej konstrukcji – Queens Ribbon. Dzięki niej turyści zyskają nowe miejsce do oglądania panoramy Manhattanu. A mieszkańcy będą mogli przedostać się do centrum miasta kolejną przeprawą.
NOWY JORK PO PANDEMII
Sytuacja w Nowym Jorku w czasie pandemii uświadomiła architektom, że podobne sytuacje mogą się powtarzać w przyszłości. W takich okolicznościach mieszkańcy będą się odwracać od komunikacji masowej na rzecz transportu indywidualnego.
A jak wiadomo wjazd na Manhattan większej ilości samochodów niż dotąd doprowadziłoby do permanentnego zakorkowania wszystkich mostów.
Jednak, tak jak można zauważyć w innych miastach świata, mieszkańcy wielkich aglomeracji często zaczęli wybierać poruszanie się na rowerach lub na piechotę.
Grupy inżynierów z Institute of Design & Construction (IDC) Innovation Hub of the NYU Tandon School of Engineering, T.Y. Lin International, and Sam Schwartz Engineering podjęły się pro bono opracowania koncepcji zmian w codziennej komunikacji nowojorskiej. Właśnie biorąc pod uwagę wzrastające tendencje do poruszania się na rowerach i pieszo.
QUEENS RIBBON
Właśnie w ostatnich dniach przedstawiono koncepcję opracowaną przez inżynierów o nazwie Queens Ribbon. W pierwszej jej odsłonie zostały pokazane wstępne propozycje wybudowania zupełnie nowego mostu na Manhattan.
Miałaby to być nowoczesna konstrukcja, która połączy dzielnicę Queens z centrum miasta. Przeprawa byłaby przeznaczona wyłącznie dla pieszych oraz rowerzystów.
Queens Ribbon miałaby stanąć na wysokości ulicy 44th Drive w Queens. Dalej przez Roosevelt Island sięgałaby środkowego Manhattanu w okolicy E 51th street.
Taka przeprawa pozwoliłaby na znacznie szybsze dotarcie rowerzystów i pieszych do centrum. Ale jednocześnie byłaby miejscem, z którego można zrobić zdjęcia Manhattanu, które przyciągać będzie turystów. Zwłaszcza o zachodzie słońca Manhattan mógłby z tego miejsca wyglądać bardzo urokliwie.
MOSTY NA MANHATTAN
Władze miasta zapoznają się z koncepcją przedstawioną przez inżynierów. A koncepcja ta nie kończy się na moście Queens Ribbon.
Cały pomysł obejmuje kilka podobnych w charakterze połączeń pieszo-rowerowych. Przeprawy miałyby łączyć Manhattan także z dzielnicą Brooklyn oraz z New Jersey. Chociaż zdecydowanie najłatwiejszą do budowy byłaby właśnie Queens Ribbon. I oczywiście najtańszą.
Połączenie z Brooklynu przez Governors Island byłoby gigantyczną inwestycją i kompletnie zmieniło panoramę miasta od strony tej wyspy. A przy przeprawie do New Jersey potrzebne byłoby współdziałanie dwóch stanów, a nie wewnętrzna decyzja władz NYC.
Na tej stronie znajdziecie całą opracowaną koncepcję, ze wskazaniem wszystkich potencjalnych lokalizacji mostów.
Nie wiadomo czy i kiedy dokładnie koncepcja będzie miała szansę zostać zrealizowana. Pewne jest natomiast to, że ostatni most łączący Manhattan z innymi dzielnicami aglomeracji powstał 100 lat temu. I przy stale zwiększającym się ruchu w mieście jego władze będą musiały raczej prędzej niż później podjąć decyzję o budowie kolejnych przepraw.
Jednak nawet przy szybkim podjęciu decyzji nie należy się spodziewać, że zrobimy zdjęcia Manhattanu z Queens Ribbon wcześniej niż za 5 lat.